stefivo114.reismee.nl

hey

hey

hoop dat alles goed gaat in Nederland, hier gaat alles nog steeds erg goed en ik heb het nog erg naar mijn zin, het begin van deze week begon gewoon zoals een gewone week maar vrijdag 3-10ging ik met mijn geschiedenis klas naar Stirling om het William Wallace monument, Stirling Castle, en Battle of Bannockburn, omdat we het bij geschiedenis nu hebben over de Scottish wars of independence, we gingen eerst naar het William Wallace monument, en geloof het is behoorlijk hog om alles met de trap te lopen, ik heb de trap treden niet geteld maar het waren er veel, bovenop had je wel een heel mooi uitzicht over Stirling en je kon ook zien waar de Battle of Bannockburn plaats vond, daarna gingen we weer alle trappen naar beneden en gingen we naar Battle of Bannockburn information centre, dat centre is nog niet zo lang open het is geoppend in maart dus alles was mooi nieuw enzo en het was daar echt leuk, de man die ons informatie gaf was echt gezellig en blij, we gingen eerst naar gewoon een kamer met niet veel bijzonders erin, daar vroeg 'de man'(ik ben zijn naam vergeten) ons een paar vragen over wat we weten over de Battle of Bannockburn(we hebben het er met geschiedenis nog niet echt over gehad behalve over de hoeveelheid manschappen die elke partij had en wie de leiders waren) daarna kregen we 3D brillen en keken we een kort filmpje met wat extra informatie over Battle of Bannockburn, daarna gingen we naar een grote kamer waar 3D schermen overal om je heen hingen en kregen we informatie over de troepen(eerst de Schotse troepen daarna de Engelse tropen) de Schotten hadden opzich niet heel veel sterken troepen als je het vergelijkt met de Engelse, daarna gingen we naar een andere kamer waar we de Battle of Bannockburn hebben gevochten(ik hoorden bij de Schotten dus dat was goed) we waren met ze 9en(inclusief de lerares) het was 3 tegen 6(omdat het Engelse leger niet alleen sterkere troepen had maar ook veel groter was) de Schotten hadden 7 Schiltron(speren) 1 cavaleie en 1 groep boogschutters de Engelse hadden(als ik het goed herinner) een stuk of 6 infanterie(zwaard) 9 cavalerie, een stuk of 4 boogschutters en 2 groepen kruisbogen, dus het was niet echt een heel eerlijk gevecht(logisch erwijs, speren zijn goed tegen cavalerie, cavalerie is goed tegen bogschutters/kruisboog, en boogschutters/kruisboog zijn goed tegen speren, een soort steen papier schaar dus), hier is als je wilt een linkje voor meer informatie over Battle of Bannockburn http://learning.battleofbannockburn.com/, toen we daar weg gingen, zijn we eerst wat gaan eten en daarna zijn we naar Stirling Castle gegaan, daar hebben we even rondgelopen, de Royal Chambers bekeken de keuken bekeken en nog even naar de plaats van Battle of Bannockburn gekeken, daarna gingen we terug naar Perth, zaterdag 4-10 hebben we curling gespeeld, er was een curling try outen voor 2 pond kon jemeedoen, het curling was echt grappig(we hebben niet als een gek met die bezems over het ijs staan schrobben maar wel de stenen... ehm tja laten glijden/gooien/rollen/verzinzelf maar iets dat was echt leuk en opzich helemaal niet zo heel moeilijk als je eenmaal weet hoe het werkt, ik zit eraan te denken om misschien hiercurling te gaan doen soms want het was echt leuk, daarna zijn we nog even naar Blend gegaan en daarna weer naar huis om te genietvan een avond Doctor Who met pizza(zoals elke zaterdag

Cool
)

Reacties

Reacties

Oma S

Je maakt wat mee , leuk hoor.
En elke week een blog is ook heel goed van je , zo blijven we op de hoogte van je belevenissen.
Ik vind het echt erg leuk om te lezen.

Voor geschiedenis heb je gelijk een opstel geschreven.
Groetjes van oma.

Suzanne

Ooh, leuk om te lezen!
Steen papier schaar, hahahaha :P

Mooi dat het nog steeds erg leuk is daar! Iedere zaterdagavond Doctor Who met pizza, leeuuk!

Doe de groetjes aan je familie van me, en tot la'erzz!! ^^

SB

Edi

Hahaha, Doctor who met pizza, zou zelf ook wel een pizza'tje bij mijn wekelijkse Doctor Who kijk sessies.. Moi om te horen dat je veel plezier hebt Steef, geniet er maar van.

anne

hihihi klinkt leuk!! ik ga nu zelf ook opreis dus kan ik jouw eindelijk ook eens iets vertellen????. ik ben stiekem gwn een beetje jaloers op je, want het klinkt zo spannend allemaal !!!!

Loes

Hoi Stefan ,nog gefeliciteerd namens ons allemaal.
Wij zijn net thuis van onze vakantie! Wij hebben ook genoten van de pizza,s op de cruiseboot!????
Leuk dat het goed gaat! Roan wil spelen! Doei!

myrthe yara

klinkt zoals gewoonlijk weer super vet! ;)

ik ben ook wel vrij jaloers, zit ik hier dan, in het oer-hollandse nederland opdrachten te maken voor school.. bleh =p

en die geschiedenis lessen lijkt me ZO interessant, echt balen dat ik geen geschiedenis meer heb (voor dat soort onderwerpen en/of tijdperken en dergelijk)

grrrrrreetings

Amber

Wat cool dat je dus op reisafstand zit van de locatie waar die slagen hebben plaatsgevonden. Dat geeft het toch een extra dimensie.
Hahaha, al helemaal tof dat jullie het hebben uitgespeeld, stelletjes larpers :P
Je hebt gecurld! (gecurlingd? Curl gelingd?) Die dingen zijn toch best zwaar? Ik zie al helemaal voor me hoe jullie die dingen als mislukte bowlingballen door de ruimte laten vliegen ;)
Pizza Doctor Who... klinkt goed!

Wat een leuke dingen allemaal, mooi dat je er van geniet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active