stefivo114.reismee.nl

howdy

hey

zo vandaag is zaterdag, ik weet dat mijn vorige blog op de dinsdag was dus dat deze blog behoorlijk snel is, maar ik heb deze week een geweldige week gehad, wat er maandag is gebeurt staat in de andere blog net als de dinsdag als het goed is, woensdag op school niet heel veel gebeurt maar woensdag was het de eerste dag dat er echt behoorlijk wat sneeuw was gevallen, het was gelukkig allemaal natte sneeuw dus er is niks van blijven liggen, donderdag heeft het ook behoorlijk veel gesneeuwd, maar de sneeuw maakt niet veel uit, is niet belangrijk, het belangrijke was de avond, de avond was geweldig, ik eindigde donderdag met fotografie, maar omdat in de avond het winter bal was op school waren 3 mensen er al niet en al de andere mensen wilde(geen idee hoe je dat schrijft) eerder naar huis dus na ongeveer 45 minuten mochten we gewoon gaan, zonder eigenlijk echt iets te doen, en al zeker niet iets nuttigs, dus om een uur of kwart voor 3 gingen we naar huis, Aurore was de laatste 2 uur vrij dus die was al thuis toen ik thuis kwam, toen gingen we ons allebei klaarmaken, ik was met 10 minuten klaar, Aurore had alle tijd nodig die ze had, wat iest minder dan 2 uur was, denk iets van 1 uur en 45 minuten ofzo, maarja Aurore had de tijd dus wel nodig, Claire had een taxi geboekt voor ons, want Claire werkt tot ongeveer 6 uur en we moesten om 6 uur op school zijn, de taxi kwam om half 6 zodat we genoeg tijd hadden maar niet te vroeg kwamen en dood zouden vriezen, met de taxi waren we uiteindelijk als nog 15 minuten te vroeg, en de bus was te laat dus we moesten intotaal nog iets van 25 minuten wachten en toen waren de eerste 2 bussen vol dus konden we er niet in dus moesten we nog wachten op de derde bus, maar voordat dhe bussen uberhaupt kwamen mochten van een schoonmaker die ons buiten had zien staan naar binnen wat dus wel lekker was want binnen was het warm, dus toen de eerste bussen kwamen ging iedereen naar buiten, er was blijkbaar ergens anders een deur waar mensen in konden die wij niet gezien hadden, dus toen we iedereen naar buiten zagen lopen gingen we ook naar buiten, ohja binnen hadden we Amrei en Paige gezien dus die waren bij ons of bij hun hangt ervan af hoe je het wilt zien, buiten kwamen we merlin tegen dus die was er toen ook,Shanna zou later komen omdat die daarvoor nog naar een of andere ontmoeting ding ging voor een exchange jaar voor de Schotse studenten, nouja dus nadat we iedereen tegen waren gekomen en iedereen naar buiten was gegaan en dus de eerste 2 bussen vol zaten me mensen die er eerder waren dan wij moesten wij dus nog even wachten op de volgende bussen, het was buiten ondertussen behoorlijk koud geworden, dus met alle andere mensen die moesten wachten stonden we buiten als een soort van pinguin bij elkaar om warm te blijven, de bussen kwamen na ongeveer 5-10 minuten dus toen konden de rest van de mensen erin, helaas waren er ongeveer 15 mensen teveel dus moesten we wachten op nog een bus(dat was de 4de en laatste bus) maar omdat niet iedereen weer buiten wou gaan staan konden ze dus in de bus blijven staan, oke dus toen de laatste bus er was konden we eidelijk gaan, ondertussen waren de eerste 2 bussen al lang weg, tenminste dat dacht ik maar toen we na ongeveer 20-30 minuten rijden bij het kasteel aankwamen, het kasteel was niet echt een kasteel het was dichtbij een kasteel, maar toen we daar aankwamen waren de andere bussen er ook pas net dus die moesten ergens hop ons gewacht hebben want anders waren die er allang, toen iedereen binnen was en iedereen zat, er waren best groten tafels, je kon er met 10 man omheen zitten, ik zat aan een tafel met David enzijn vriendin, een 2 vriendinnen van David zijn vriendin en met Amrei en Merlin, David had zijn kilt aan dus dat was echt leuk, dus toen iedereen aan een tafel zat had de head teacher(ik weet niet echt een vertaling daarvoor) nog even kort iets te zeggen, en daarna Scot(hij is de head boy(waar ik ook nie echt een vertaling voor weet) hij ging oo knog even kort wat zeggen en daarna de eerste 3 tafels aanwijzen die eten mochten gaan halen(niemand had nog gegeten avond eten was inbegrepen) we hadden chinees en dat was echt kei lekker, ons groepje was als een van de laatse als het niet de laatste was dus dat was wel jammer en grappig, toen hebben we chinees gegeten en het was soort van all you can eat voor de hele school want als je klaar was met de eerste ronden kon je gewoon nog even een keer gaan als je wilt, ik ben dus 3 keer gegaan, en terwijl bij de derde keer iedereen aan het dansen was we begonnen met het dansen van een ceilidhwas ik nog even lekker aan het eten, het eerste uur ofzo heb ik niet veel gedaan, Rowen(een vriendin van fotografie) had me gevraagd om een ceilidh met haar te dansen dus dat heb ik gedaan en Amrei vroeg het een keer, maar dat is wel z'n beetje alles wat ik gedaan heb in het begin, David liep onjdertussen rond met zijn vriendin en die kwamen regelmatig terug,dus ik had het wel erg gezellig De vriendinnen van David zijn vriendin(sorry ik ben hun namen vergeten) waren blijkbaar ook niet z'n fan van dansen dus die waren er ook, en er kwamen ook heel vaak gewoon random mensen langs die kwamen praten wat dus ook heel gezellig was, mensen wilde ook van iedereen foto's maken, dus ook van mij dat was niet heel erg geweldig, zoals jullie weten ben ik ook niet z'n fan van mezelf op foto's zien, maarja het was wel erg leuk, en ik moet de foto's toch niet te zien dus zo erg is het denk ik niet, naja na iets van een uur dus ofzo, en nadat veel mensen hadden gezegd dat ik moest gaan dansen kwam David en die heeft me z'n beetje gedwongen om te dansen, , het dansen van inmiddels verandert naar gewoon dansen in plaats van ceilidh en haan het begin was wel raar en bniet echt mijn ding, maar later werd het beter en beter, en echt heel leuk, het groepje waarmee ik aan de tafel zat waren er nu allemaal, toen ik ging dansen kwamen de vriendinnen van David zijn vriendin ook mee, dus we gingen een beetje dansen en het was echt leuk, toen ik wat drinken ging halen dacht David dat ik ging stoppen met dansen en had me bijna gestopt, maar toen ik zei dat ik alleen wat ging drinken 'mocht' ik toch gaan toen ik heb voor het groepje ook maar meteen een rondje gekocht, dus toen we een tijdje hebben gedanst en af en toe naar buiten zijn gegaan om af te koelen gingen we weer ceilidh dansen, k ging nu met Aurore dansen, maar het was echt en geweldige dans, het duurde lang maar het was echt geweldig https://www.youtube.com/watch?v=YVT4m8wJ1lsmaar het was niet zoals in de link wij hadden een rij van ongeveer een stuk of 10-15 koppels en wij deden het tegelijk, dus aan het begin rondjes draaien met je partnet daarna met het volgende meisje(bij AUrore jongen dan draaiden we een rondje om die en in het midden weer een rondje met je partner, met deze manier was het dus ook niet nodig om terug te gaan op dezelfde manier want we deden het al allebei tegelijk dus we blijven op het einde wachten totdat het volgende duo kwam en wij een rondje met hun moesten maken, enzovoort enzovoort totdat wij weer aan het begin waren en het onze buurt weer was om in het midden rondjes te draaien om de andere en omdat we met 10-15 duo's warenduurde het wel een tijdje voordat je bij het einde wasen weer bij het begin om opnieuw te beginnen, dat was de laatste ceilidh en laatste dans die ik gedaan heb die eigenlij klaatstte dans dieiedereen gedaan heeft want volgens mij was er geen andere dans daarna, maar ik kan je vertellen dat die dans lang was en behoorlijk warm, al zeker met een kalkoenen muts op je hoofd(als het lukt zal ik de foto daarvan uploaden) die kalkoen had David op mijn hoofd gezet nadat we de eerste keer klaar waren en bijna aan ons 2de rondje begonnen, toen ging iedereen naar huis met de bus, behalve ik en Shanna wij gingen naar de bioscoop naar de premier van the hobbit battle of the five armies(begon om 00:01), ik kreeg een lift van Shanna haar vader dus dat was heel aardig, maar omdat het had gesneeuwd en erg koud was, zeker boven op de berg(kasteel ding stond redelijk op een berg) was het sneeuw een beetje blijven liggen, en omdat de bussen nogal in de weg stonden en er langs moesten, moest de vader van Shanna op het gras parkeren, waar hij het daarna niet meer uitkreeg, dus we moesten even duwen(hoop dat je dat zo schrijft) gelukkig kwam de head teacher helpen, wat het respect van mij voor hem behoorlijk verhoogd heeft(ik heb die man nauwlijks gezien in de school dus weet niet erg veel van hem) nouja toen we de auto van het gras kregen, gingen we naar de bioscoop, we waren vanwege het gras en het duwen enzo bijna te laat, we kwamen de bioscoop zaal binnen vrijwel op het moment dat de film begon op het scherm werd net gezegd "put on your 3d glasses now, en toen begon the hobbit battle of the five armies(voor de mensen die het niet weten ik ben een enorme fan van the hobbit en van lord of the rings en the hobbit zijn 3 films die in de laatste 3 jaar elk jaar eentje is uitgekomen dus ik wacht al bijna 3 jaar op het einde(niet alleen ik ook alle andere hobbit/lord of the rings fans) ik ga niks over de film zelf vertellen voor de mensen die het nog moeten zien, ik kan jullie wel vertellen dat de film zo rond half 3 afgelopen was, het was echt een geweldige film, daarna gingen we naar huis, met de taxi die niet voor de bioscoop waren zoals normaal maar ergens voor een nacht club die dezelfde avond open was gegaan, toen ik zo rond 3 uur thuis kwam, was ik totaal niet moe, ik had nog volle energie en had nog wel zin om iets te doen, maar ik was slim genoeg om tegen mezelf te zeggen dat ik beter wel naar bed ga omdat ik over ongeveer 4 uur, 3,5 uur op moest, dus toen ik in bed lag viel ik eigenlijk wel vrijwel meteen in slaap, want ondanks dat ik niet moe was toen ik nog stond rond liepen zat, zodra ik ging liggen was ik helemaal gesloopt, de volgende ochtend dus na ongeveer 3,4 uur slapen was ik niet eens zo extreem moe, minder moe dan wat ik verwacht had om eerlijk te zijn de eerste 2 uren van school waren wel behoorlijk zwaar, maar daarna was het opzich prima en was er niet echt iets aan de hand, totdat ik bij gealic(laatste 2 uren) zat toen viel ik weer een beetje om, maar gelukkig was het het einde van de dag en kon ik daarna naar huis gaan, thuis toen Micheala en Claire thuis waren gingen we de kerstboom en de rest van de kerstversieringen ophangen(als het lukt zal ik daar ook een foto van uploaden) dat was best gezellig om te doen, en daarna was er niet veel meer gebeurt, ohja ik had verwacht dat ik in de avond heel moe was maar uiteindelijk ging ik slapen zo rond een uur of 12 of half 1 want ik was totaal niet moet, vandaag niet heel veel gebeurt, eigenlijk vrijwel niks,

dat was het dan weer

Reacties

Reacties

Martina

Hi Steef!

Wat fijn om te lezen dat je zo een leuke avond/nacht hebt gehad!

Ja hij is leuk, The Hobbit!

Byeee

Oma S.

Dus je was een beetje brak,komt ervan met al dat gefeest.
Dat zal saai worden als je weer in Almere bent, maar je bent gewaarschuwd , wij gaan samen de ceilidh dansen.
Ik heb het filmpje bekeken dus weet ik hoe het gaat.
Trouwens dat ziet er erg leuk en gezellig uit.
En daar danst ook een oude mevrouw mee , dat moet dan geen probleem zijn.
Daarna ga ik op de bus, en vraag ik aan Mies,meisje mag mag ik even zitten, oma is een beetje moe.
Drie keer raden wat Mies zegt :)
Maar dat weet je vast nog wel.
Blijf maar lekker feesten hoor jochie ,het is je gegund.
Groetjes van oma en natuurlijk ook van opa.
(Wij hebben samen de dans filmpjes gekeken)

Jos

Stefan en dansen, en het nog leuk vindt ook? Er gaat een wereld voor me open ;-)
En bij 't volgende school feest, heb jij dan ook een kilt aan?

Wij hebben gisteren ook de boom opgezet, best wel raar zonder jullie hoor.

Gegroet jongen

Amber

Haha, sneeeeuuuw. Hier is nog niks gevallen Wat aardig dat die schoonmaker jullie erin liet zodat jullie niet liepen te koukleumen.

Dus je hebt de ceilidh gedanst! Leuk! Met dat clipje dat je meestuurde lijkt ceilidh dansen me erg duizelingwekkend maar ook super gezellig :P
En reken maar dat we een foto foto van jou met een
kalkoenenmuts erg zullen waarderen.

Cool dat je de Hobbit ook hebt gezien :D Tijdens de première avond nog wel... petje af

Wij hebben ook dit weekend de Kerstboom in elkaar geflanst.
Doei doei!

Suzanne @omaS.

OPTIEFEN (?) OUDE GRAFTAK!!!!!!!!!!!

Suzanne @omaS.

Oké, voor iedereen die nu geschokt achter zijn/haar computer zit:
https://www.youtube.com/watch?v=8wZvkmke41c
Sorry, had ik er misschien in één keer bij moeten doen :O ;)

Oma S

Het is iedereen toch wel duidelijk dat de laatste reactie van mijn zeeeer geliefde kleindochter komt? :)

Toch had ik na afloop nog een leuke ontmoeting met een bushokje! ( hè Suzanne?)

Dit noemen we oude koeien uit de sloot halen.
Maar misschien leest niemand dit meer, des te beter.

Reactie Politie

Dat mocht je willen, Oma S



Liefs,
Amber

Oma S

Liefs terug ,en fijne kerstdagen.
Want zo is oma ook wel weer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active